my pocket

Thanx Become De Followers

Thursday, December 16, 2010

~ pagi Q ~

~ Coretan ku...Kisah ku...Hidup ku ~

Hye morning reader & blogger..
1st time dpt update cerita pagi2 nie..
Bab mdm tua tu xda kat opis 
so dpt la aq m'update blog pagi2 nie..

o9 sambil sarapan..hehe
korang dah sarapan gak ka..
klu belum jom sarapan sm2... to!nk to!nk..


waaa gomuknya aq..
hehehe ada kuih dlm mulut bab tu la jadi tembam semacam :)
aq beli kuih jak pagi tadi bab
x sempat nak beli sarapan
nasib bek la ada org yang bek hati tu
b'iya2 mo hantarkan mee tauhu
aq apa lagi terima jak la
janji dia ikhlas..
pagi2 hantar pun bole :))

Taraaa!!!!!!! 


Amat mee tauhu
yang keja area apas tu kompom tau kat mana tempat
jual mee nie kan..

Hukhuk ckup la story sarapan nie..
time tuk aq membantai plak
bab kol 9 nanti nak kuar jap
ada urusan sikit..

Tata..Titi..Tutu..
Hepi Thursday uols..




P/S : Thnx akim & juy sedap mee tauhunya..free kan hahaha :P

Monday, December 13, 2010

~ Welcome Dear ~

~ Coretan ku...Kisah ku...Hidup ku ~

Welcome in de world dear mmuahh...
ucapan & kiss manja tuk baby Nina Qistina Nur Qhalieyshah

Alalala tomeinya baby nina tido ^_^
sweet sangat mcm aunty chienta :p

Nie 1st baby bestfren aq
actually aq dapat tau hal ni pada 10 dec 10
time baby tu lahir lagi...
tapi baru nak kongsi cerita ni
bab baru jak pagi tadi nina mms pic baby nyer...

Jom kita kongsi data2 peribadi baby nina
hehehe aq plak yang melebih2..

~ BIODATA BABY ~
Name :Nina Qystina Nur Qhalieyshah
D.O.B :10 December 2010
Weight : 2.9 Kg

Baby gurl nie selamat di lahirkan pada pukul 9.30 AM
alhamdulillah juga bab normal delivery
bab nie kan 1st time nina bersalin tapi syukur xda pa2 masalah
Tahniah nina & azizul bab dapat baby yg cute & sihat...



~ aDa oRang Nyanyi ~

~ Coretan ku...Kisah ku...Hidup ku ~


Korang dengar tak lagu nie...
nie haa lagu tema Blog aq..
tajuk dia Cinta Kita by Teuku wisnu & Shireen Sungkar
kalau korang nak tengok video ni
sila la klik2 ya ---->Klik Here

aq nak kongsi sikit nie
ada orang tu kan dia nyanyikan aq lagu nie..
lalalala terharu nyerr
rasa bahagia sangat...sangat2 bahagia  :p


t'kejut gila aq dengar dia nyanyi lagu nie
bengang aq macam mana dia bole hafal lagu nie
rupanya lagu nie jadi lagu tema tuk filem indonesia
Cinta Fitri kalau x silap dalam astro ada kot..


X sangka yer ganas2 muka tu dalam hati ada taman..
dalam taman ada apa yer???haiss x kesah la janji aq bahagia
hahaha romantik gak rupanya ^_^

~ Bahagianya Bila MC ~

Hari nie aq cuti yahoO...
cuti pun nak kecoh2  hehehe
alaa... tau la kan aq nie jarang dapat cuti
nie pun pergi hospital baru dapat MC
kalau x isnin hingga ahad aq keja 
haa nie la kejadiannya keja 7 hari seminggu
naa ambik kau...

Siot bebenor la hari nie hehe
 trep cakap kelate lagi..hahaha
dah la dapat MC hujan lagi tu...
hujan nie macam faham2 jak perasaan aq sekarang ni
yang lagi nak landing....zZzZ


Hari nie chentaQ pun cuti
bab semalam dia duty
macam berjanji la pulak hehe
kalau dia ada di sini kan best
tapi nie... alahaii jauh bribu batu :(

arghh x mau la mood sedeh2
mau gunakan cuti dengan sebaiknya
mau rehat2 kan minda
mau lari dari kesibukan kerja
hahaha macam wanita bekerjaya la pulak :P

kalau Dokter bagi mc seminggu kan best
bole pi lawat chentaQ....huhayyy mimpi la ^_^

Sunday, December 12, 2010

~ Tentang cinta kita ~

Menunggu mu 
sesuatu yang sangat menyiksakan bagi ku
 saat aq harus bersabar dan terus bersabar
menantikan kehadiranmu...

Entah sampai bila 
aq harus menunggu sesuatu yang x pasti lagi
sesuatu yang ku rasa sangat sulit untuk aq jalani
bila aq lalui  hari2 ku bersendirian...

sepi dan sunyi hari2 ku tanpamu
aq jadi hilang arah..
aq sama seperti kanak2 yang baru belajar berjalan
perlukan bantuan orang tuk berdiri
perlukan orang untuk temani aq kemana2
tapi semua ni bukan alasan 
untuk aq mencari penggantimu

cukup aku rasa gelisah
bila sehari tiada khabar dari mu
aq mula curiga dan mcm2 yang aq fikirkan
tapi x pernah lagi la ko hilang dari radar
aq harap penantian ku xkan sia2

Entah sampai bila aq harus bertahan
saat kau jauh di sana 
cemburu mula merasuk dan bermain2 dengan emosi
fikiran ku melayang rasa mo marah pun ada
macam2 Flavour la yang aq rasa..


Terdetik di hatiku 
 ko pun rasa apa yang aq rasa
betul ka sesibuk mana pun ko tetap ingat dekat aq
ko tetap fikirkan aq..bole percaya ka...
x kisah la percaya atau x yang penting aq yakin dengan cinta ku

Walau jasad kita terpisah jauh
satu d Jb satu lagi di Tawau
namun hati kita selalu dekat
Bila aq rindu aq cuba pejamkan 
mataku dan rasakan yang kau ada di sisi 
x pun cium perfume tu hilang juga rindu



Kekuatan cinta kita x kan pernah rapuh
walaupun kita jarang luangkan masa bersama2
kita tetap rasa bahagia seperti pasangan bercinta yang lain

Bagi kita jarak bukan penghalang
kita  hapus ruang dan waktu
kita saling percaya dan setia  dengan cinta yang kita bina
di atas ketulusan hati dan kepercayaan antara 1 sama lain
dengan restu ke 2 orang tua  
cinta kita pasti  akan di satukan
dan akan bersinar seprti
 pelangi yang kekal abadi..


~ Pantang Larang ~


Zaman sekarang nie masih ada lagi
pantang larang nenek moyang yang d amalkan
x bole itu...x bole ini..
susah betul kalau banyak pantang larang nie
tapi susah gak klu yang langsung x da
pantang larangkan...yang sedang2 ok la..

Yang aq dengar baru2 nie pasal kawen
adik beradik x bole kawen pada tahun yang sama
kena tunggu setahun kemudian baru yang
1 org tu bole menyusul
takut nanti rezeki akan berbahagi...
kalau nak ikut rezeki masing2 kan dah di tetapkan
xkan la yang tu pun masi lagi x faham
kan aq dah x jadi kawen...hahaha :P 



Alaaa rezeki,Jodoh,ajal dan maut semua di tangan tuhan
masing2 dah tertulis dan di tetapkan
mungkin belum sampai seru kot
x pa la bawak2 bsabar jak la :)

haissss susah jg kan orang2 tua nie
nanti kita x dengar cakap d label anak derhaka plak..
susah....susah...

X pe lah bagi can abg aq dulu
dia dah tua tu memang masa dia kawen gak pun
sebagai adek aq mngalah la..

Nak x nak terpaksa gak ikut pantang larang nie..
kalau x nanti x di sayang mertua :P

so ikut jak la pantang larang bakal mak mertua i nie :p


~ Keja...keja...keja ~

Hari nie semua org cuti tapi aq...
d paksa keja...x jaga kebajikan pekerja langsung !!!!
walaupun d bayar gaji tapi aq ada hak utk mmilih..
nak keja over time ka atau tak...
kalah2 bangla....bangla pun ada cuti tau..

sedih tau kalau ada tekanan dalam keja nie..
balik2 umah jak mesti mngeluh
xda benda lain yang aq keluhkan
semua pun pasal keja...


asal aq suggest nak suruh tukar orang mesti dia ckp
"u belum kawen maa...x pyh urus anak"
so aq x payah urus diri la klu belum kawen..
apa beza orang yg dah b'rumahtangga atau pun belum..
sama jak la semua pun makan gaji jg..
aq pun nak rehat2 gak luangkan masa dgn family..

sekarang nie bab aq keja 365 hari s'tahun la
 kawan2 dah label aq sombong...
bukan aq sombong la tp aq xda masa mo bjalan..
mo beli barang keperluan sendiri pun susah 
nie kan lagi mau g hang out lagi laa...

nasib bek Bf aq keja jauh...kalau dia keja dekat sini 
mungkin dia pun x tahan dgn aq bab aq asyik busy ngan keja
kalah2 wanita yg bkerjaya...Nak cakap sal keja memang x habis
sedangkan robot bole hang apa lagi aq nie...hang hong suda :p

hurrmm sehari aq x mngomel memang x sah..
bukan apa susah gak keja ngan cina nie
x pandai nak faham perasaan pekerja
asyik nak d tindas jak..
menyampah betul...


Thursday, December 9, 2010

~ PenJeLaSaN ~

kenapa aq perlukan penjelasan....?Bagi aq penjelasan tu penting sebab semua perkara harus di jelaskan baru la aq rasa seperti tidak di bohongi...aku punya naluri dan gerak hati utk merasakan sesuatu yg mungkin akan berlaku..tp apakah semua yg aq rasakan adalah benar2 belaka atau hanya perasaan semata2...
Secara automatik perasaan tadi tu akan berubah menjadi syak wasangka di mana perrmulaan semak samun yang d benihkan oleh setan agar aq hilang panduan pada hal hal yang tulus yang aq inginkan...
Aq perlu berfikir secara positif.. aq perlu buat sesuatu yang positif untuk menyelamatkan segala2nya kerana

cintaku adalah hatiku...
 hatimu adalah perasaanku 
perasaanku adalah hidupku..
hidupku masih panjang dan harus aku perjuangkan...aq tidak mahu membiarkan curiga menggelapkan segala2nya..kadang2 aq bingung dengan apa yang berlaku..aq berperang dengan perasaan ku sendiri... 

Monday, December 6, 2010

Please Teach me !!!!!!

Tolong2!!!!!!!!! wahai warga blogger...
chienta nak wat NUFFNANG..
haa ni la yg chienta maksudkan...

korang2 tau x apa tue..?nak tau lebih lanjut Klik Here
chienta dah daftar jd ahli tp masalahnya skg nie 
chienta x reti mcm mana nak bwat dia punya design kat blog chienta

ada jg dia bagi cara2nya tp masi x reti2 la...
jom chienta tunjukkan step by step

Step 1 ----->haa yg nie chienta tau la kan..senang jer klu yg nie.
.

Step 2 ----> Yang nie pun chienta dah lepas...hehe
kompom la lepas bab part ni pun senang..kan..kan..






Step 3 ----> haaa nie la KEMUNCAK dia klu korang2 nak tau...start part nie 
la chienta dah Hang2....x reti sungguh aq x reti...please help me . :(

mcm mana nak buat yg nie..?aduyayyy saket dah kepala Pikiak benda
nie...mata pun dah lebam tgok screen lap nie..huhuhu 
tolong la !!!!!!
Banyak dah blogger buat NUFFNANG kan..
alaaa korang x ckp pun chienta tau bab ada tertera kat blog korang..hehehe
so apa lagi ajar la chienta mcm mana nak buat tue..
jgn arr korang2 kedekut Basi nak ajar..

P/S: Buat semua yg mbaca ENTRY chienta ari nie
sila tggalkan jejak anda dlm blog chienta bsertakan tunjuk ajar anda :)
chienta still baru lagi dlm Dunia BLogger ni so nak minta tunjuk ajar lerr..
hehehe 

TUNJUK AJAR KU SIFU ^






Sunday, December 5, 2010

~ Kongsi Suami ~


Petang2 nie ttiba plak chienta nak
bangkitkan isu POLIGAMI...hahaha 
so ENTRY chienta kali nie Tambah Bini


** CREDIT TO GOOGLE **

Tengok pic nie pun dah buat chienta 
sakit Jiwa apa lg bg mereka yg dah mlalui situasi tue kan..
 lelaki ohh lelaki..

Ramai lelaki d luar sana yg ingin b'poligami 
tp p'soalannya  sanggup kah
 isteri n Bini2 korang 
B'madu @ D'madu
haaa jwb korang ptanyaan aq nie..

utk pngetahuan korg2 semua
Xda sorg wanita pun yg ingin d madukan
ttpi wanita hanya mampu redha dgn apa 
yg blaku skiranya jln hidup mereka
adalah d madukan...





bukan dlm alam rumahtgga jak poligami nie blaku tau!!
tp dlm alam pcintaan pun ada..alaa biasa la lelaki nie
 x ckup 1 ..nmpak yg lain trus la jg mau lg..kn..kn..


kdg2 chienta t'tanya2 gak np 
c suami sggup bwat c isteri mcm tue..?
memang la dlm islam poligami d benarkan tp
bawak2 la bbincang dulu kan
bab silap haribulan korang akan
mcetuskan perang besar yg mgkn akan mmakan diri sendiri..
byk dah kes yg blaku d sbb kn poligami
so jgn la cuba2 tuk b'poligami
kang ada la yg d SUNAT 2X
so yg ada niat ingin bpoligami tue
batal kan jer niat2 korang k..


 ---------------------->>> DI LARANG BERPOLIGAMI

** CREDIT TO GOOGLE **




 P/S : buat tatapan org yg aq syg
              hayati d setiap ayat2 ku..jauhkan la
hati2 busuk dr hidup kita..
             dlm Cinta ini hanya ada Kau & aQ
 jgn perna ada Dia.....hahahaha ^_^


      




                                                            
 "Betapa sakitnya duri yg mnikam kaki nie kan pula hal yg tlh mhancurkan hati"


LinkWithin

SEARCH MY BLOG