my pocket

Thanx Become De Followers

Wednesday, January 12, 2011

~ Hepi Befday Wana ~ 01.01.11

~ Coretan ku...Kisah ku...Hidup ku ~

Hepi belated befday wana!!
semoga panjang umur,murah rezeki dan cepat² nek pelamin
amin~~

♫♪♫ Potong kuihnya...potong kuihnya ♫♪♫
lalalala...hehe lupa dah
lama dah x celebrate befday :)


Lewat 11 hari dah baru celebrate
sebenarnya befday wana tanggal 01.01.11
tapi ada masalah² yg x dapat di elakkan
so baru hari nie dapat celebrate..

Kek ni sponser dari Bf wana
dari buah hati la katakan..
jauh² pun sanggup buat apa jak
demi org tersayang..

Dah seminggu juga kami plan 
nak celebrate dekat mana
last² KFC juga jadi pilihan
tu jak tempat yg paling dekat dgn opis

Nie la krew² yg terlibat dlm mjayakan befday wana

IP STAFF

Dari kiri : Iqa,Rina,Aq,Sue & Mia
Dari Kanan :Ct,Wana,Min & Jima
dan yg tiada dalam pic ni Salmia,Rasmi & Ah fun..

Lama dah x kuar sama²
ari nie baru dapat kumpul ramai² 
Nie pun ada 4 orang lagi yg x dapat join..

Tapi x kisah la
bab kami bertiga akan selalu bersama


Sebelum balik sempat lagi pose dgn kek
hehe kek pun x sempat makan tadi bab semua sibuk ambik pic
sampai opis baru continue..

Tuesday, January 11, 2011

~ Semuanya Sudah Di Tetapkan ~

~ Coretan ku...Kisah ku...Hidup ku ~


Cinta tidak boleh dipaksa dan cinta bukan datang dengan sekelip mata...
Peraturan cinta menyatakan yang kita boleh mencintai sesiapa saja...

Kerana cinta itu adalah hak kita...
Tak ada orang yang boleh membunuh cinta yang hadir...

Cinta itu satu perasaan...

seperti kita sedang menanam bunga..
Jika di baja,di belai dan di manja maka bersemi dan mekar lah ia..
Tetapi bila diabaikan pasti akan layu dan kekeringan...

DIA tahu rasa hati kita...

DIA dengar keluhan kita...
DIA lihat perjalanan hidup kita...
DIA tahu segala2nya...

Ada masa kita terlepas pandang bahawa DIA mengatur segala-galanya...

Mungkin DIA mahu kita bertemu dengan orang yang lebih baik untuk kita
dan memberikan orang yang lebih baik kepada orang yang kita cintai...

Dalam hidup ini tidak semua yang kita ingini akan kita dapat 

malah kadangkala kita terpaksa berkorban hati dan perasaan...
Apalagi bila melibatkan perasaan orang lain...
Kadang-kadang DIA turunkan petir dan kilat

kita menangis mencari di mana hilangnya matahari..
rupa-rupanya DIA ingin berikan kita pelangi..

Bila kita tidak dapat apa yang kita inginkan

kita selalu menyalahkan takdir atas apa yang terjadi
Sedangkan kita tidak sedar apa yang kita perolehi 
adalah lebih baik dari apa yang kita harapkan...
 

Setiap kesabaran akan diganti dgn kemenangan
setiap kedukaan akan berganti dgn kebahagiaan
setiap perpisahan pasti bermula dengan satu pertemuan
setiap yang berakhir akan bertukar dengan satu permulaan,,,
setiap kejadian pasti ada hikmahnya...


Sunday, January 9, 2011

Disaat Aku Mencintaimu


Mengapa kau pergi... mengapa kau pergi
dia saat aq mulai mencintamu
berharap engkau jadi kekasih hati ku
malah kau pergi jauh dari hidup ku

Menyendiri lagi...menyendiri lagi
di saat kau tinggalkan diriku pergi
tak pernah ada yang menghiasai hariku
di saat aq terbangun dari tidurku

aq inginkan dirimu
datang dan temui aq
kan ku katakan padamu 
aq sangat mcintaimu

aq inginkan dirimu
datang dan temui aq
kan ku katakan padamu
aq sangat mencinta


Menyendiri lagi...menyendiri lagi
di saat kau tinggalkan diriku pergi
tak pernah ada yang menghiasai hariku
di saat aq terbangun dari tidurku

aq inginkan dirimu
datang dan temui aq
kan ku katakan padamu 
aq sangat mcintaimu

aq inginkan dirimu
datang dan temui aq
kan ku katakan padamu
aq sangat mencinta

semoga engkau mengerti
tentang perasaan ini
maaf ku telah terbuai 
akan indahnya cinta

maaf sungguh ku x bisa 
untuk kembali pada mu
maaf ku telah terbuai 
akan indahnya cinta

aDa oRanG PanDanG :)

~ Coretan ku...Kisah ku...Hidup ku ~


Ahad hari org b'rehat tapi aq mcm besa la kena keja
selagi aq x kawen selagi tu aq x bole lari dari keja ari ahad
paksaan ohh paksaan....


ari ni balik keja joy ambil d opis
so x la aq penat jalan kaki g pondok bas
dah la panas2...kalau ari2 kan best...
macam mau terus bah :p


Tadi masa makan d sabah c/rice ..
aq rasa mcm ada mata² liar jak
yang asyik pandang arah kami
tp bukan perasaan jak...memang dia pandang pun..
1st aq buat² x tau jak tapi x senang duduk jadinya
bila ada org tengok²....nak makan pun susah
aq tau la aq cumil tp jgn la pandang terus...
hahaha perasan lagi c kwn :p


mcm mo tanya jak ada masalah ka..
kalau dia sorang yg tengok x pa tapi
ni sampai mak bapak dia pun pandang²
berkenan ka macik..?klu bkenan tggu apa lagi
langsung la nek meminang..haha
kang ada yg mengamuk...larikkkkkkk :p
x pasal² dapat lagi sms percuma
"org penat² banting tulang d sini dia senang² nak potong jalan"
lalalala~~~ada org jeles tu :)


pas makan round 1 twu g cari cream muka
tapi semua pun abis xda stok
dah la susah nak carik parking
last sekali g Tai Yang baru jumpa 
itu pun tinggal 3 jak....apa lagi angkutttttt la..


Semua pun dah dapat so balik la
aq dah sampai umah baru akim kol
tanya d mana lokasi...baru kunuk mau datang
lambat dah ko akim..aq dah mo tetido pun..
next time la baru wat gerakan lagi..
Tata..Titi..Tutu...







Thursday, January 6, 2011

~ Kerja Dan Peribadi ~

~ Coretan ku...Kisah ku...Hidup ku ~


Hari nie letih sangat2
dah la aq sibuk mo siapkan keja bulan lalu
mdm tua tu plak sibuk suruh aq buat itu ini
pusing kepala di buatnya..
dah la analisis aku x siap2
memang kena la aq ngan bos nanti


malam nie kejap jak o9
just nak update blog jak
bab dah 2 malam x dapat luangkan masa ngan izal
siang masing2 busy ngan keja 
malam plak kalau aq dah menghadap laptop
jangan harap sekejap klu x kena sound x la aq tido


kadang2 izal sms pun aq x balas
kalau dah 2,3 kali sms masuk panggil "syg"
baru la aq m'jawab bab terlalu kusyuk o9 kan..
cian izal...nasib bek dia faham
lagi pun bukan o9 ngan sapa2 ngan kwn2 juga..



Just dia pesan dekat aq
yg dia dah bagi kepercayaan sepenuhnya
ngan aq tinggal aq fikir macam mana 
nak gunakan kepercayaan yg d bagi
InsyaALLAH aq x kan sia2kan k'percayaan itu
dan akan gunakan dgn sebaik yg mungkin  :)



Selalunya tiap malam mesti gayut baru tido
kalau x memang x sah la 
tapi 2 malam bturut2 dah x bergayut
asal izal kol mesti aq dah tido
penat betulkan x cukup rehat..


Malam ni nak luangkan masa ngan izal 
bab esok dia keluar belayar lagi
minggu depan baru balik
baru tu line dkt laut bukannya bagus
selalu jak hilang2
aishhh merindu la jawabnya :(
tapi demi masa depan
aq harus memahami kejanya...
rindu sangat :(

Wednesday, January 5, 2011

~ Kisah 2 hati ~

~ Coretan ku...Kisah ku...Hidup ku ~


kalau kita menyukai sesorang harus ka kita memutuskan
semua perhubungan dengan orang lain?
klu kita merindui seseorang harus ka kita melupakan orng lain?
klu kita mahukan seseorang harus ka kita menolak orng lain...?
semestinya tidak kan.. sbb kita manusia.. 
kita punya hak keatas hidup kita...


Berjumpa dengan org lain tidak bererti kita membohongi yang lain...
manusia hidup di lingkungan orang lain...
orng lain jgk berpengaruh dlm hidup kita
baru la kita dapat berlajar cara hidup... 


Bayangkan 24 jam kita kawal gerak gerinya....?
apa la yang indahnya.....?
mencintainya bukan bererti kita menguasai hidup pasangan masing2..
tapi berlajar menerima dia seadanya...


Kadang2 cemburu yang buat kita x tahu berfikir
cemburu itu mmng perlu...tp semburu yg bertempat 
itu menunjukkan sayagnya kita pada dia... 
tp perlu ka kita biarkan cemburu tu berlarutan 
seolah2 perkara yang kita syak kan benar2 terjadi.. 


Sifat terlalu memendam perasaan juga selalu menjadi punca pergaduhan
cuba berkongsi dengan pasangan tentang rindu kita....
dan tentang cemburu kita....
mungkin dr situ dia akan membuka ruang2 untuk benar2
mengerti akan keindahan cinta bidadari seperti kamu... 
berkongsi la kerana kita dan pasangan kita berasal
dari 2 hati yang berbeza...
cari la titik titik  positif utk bertaut pada kasih yang tercipta...


Satu tindakan harus kita ambil iaitu perbincangn..
cari jalan penyelesaian semoga hal2 seperti itu tidak berlaku lagi...
bkn cari kesalahan dan mnghukum pesalah...
apa yang terjadi tetap terjadi...

P/S : khas buat sahabatku...
          semoga dia faham makna di setiap kata2 ni
          semoga semuanya menjadi ok...insyaallah...
          

Tuesday, January 4, 2011

Pasal Status FB

~ Coretan ku...Kisah ku...Hidup ku ~

Kenapa kalau kita tulis status yg sedeh2 dlm Fb
mesti dorang sgka kita kecewa atau putus cinta..
Alaaa x semestinya yg kita tulis tu semuanya 
ada kena mngena ngan hidup kita kan..
kalau semua pun aq nak tulis dlm Fb
so dah x da la istimewanya cerita hidup ku kan....


ada masa aq pun nak layan jiwang..hehehe
sampai ada yg mesej dkt Fb tanya kenapa ni
ada masalah ka apa..sungguh prihatin la kwn2 dlm Fb nie


padahal aq saja jak buat status mcm tu
ntah la kenapa memang suka sangat la jiwang2 ni
lagi pun ada makna juga d setiap ayat2 tu
mana tau bole d jadikan panduan kan..
sekadar kongsi apa yg aq tau...


P/S : buat kwn2 Fb status tu xda kena mngena ngan khidupan
          harian ku pun...ianya status semata2...yg mesej 
          tanya aq kat Fb tu thanx bab prihatin sgt.... 

Tentang Seseorang By ADA

~ Coretan ku...Kisah ku...Hidup ku ~

Semenjak 2menjak ni suka layan lagu jiwang2
yang paling aq suka ni Tentang Seseorang <----  klik here 
layan lirik lagu ni...




Teruntuk mu hati ku..
ingin ku bersuara
merangkai semua tanya 
imagi yg terlintas...
Berjalan pada satu
tanya slalu menganggu ku..
seseorang itu kah diri mu kasih...


kepada yg tercinta
ingin nya ku mengeluh
semua resah di diri
mencari jawab pasti
akan kah seseorang yang ku impikan kan hadir
raut halus menyelimuti jantung ku
Cinta hanya lah cinta
hidup dan mati untuk ku
mungkin kah semua tanya kau yg jawab
Dan tentang seseorang itu pula diri mu 
ku bersumpah akan mncintai


Akan kah seseorang yg ku impikan kan hadir
raut halus menyelimuti jantungku
cinta hanya la cinta hidup dan mati utk ku 
mungkin kah semua tanya kau yg jawab
dan tentang seseorang itu pula diri mu
ku bersumpah akan mencintai....



Friday, December 31, 2010

2010 Dalam Kenangan ™

~ Coretan ku...Kisah ku...Hidup ku ~

31 DECEMBER 2010

Hari ni last day dlm tahun 2010...
banyak kenangan dlm tahun ni yg sukar tuk d lupakan..
pahit dan manis semuanya ada...org kata mcm² ada...

Macam x sedar kan masa blalu dgn cepat
kita dah lalui 365 hari dgn mcm² cerita,pengalaman dan suka duka kehidupan..
memori ingatan pun full bab tlampau banyak kenangan yg t'simpan..
Ibaratnya kita ni adalah peneroka yg sedang meneroka alam kehidupan
apa yg kita lalui dan temui itu la di namakan kehidupan..

walaupun hidup ku x s'sempurna dan x sebahagia org lain
tp aq amat bsyukur aq dapat m'neruskan hidup d atas bumi ni lagi dengan
dorongan dan kasih sayang k2 org tua dan family yg selalu ada d saat aq memerlukan..
dan yg paling penting apa yg terjadi tahun ini 
akan ku jadikan iktibar d tahun² yg m'datang...


" Selamat tinggal Tahun 2010 dan selamat datang Tahun 2011 "

Monday, December 27, 2010

Coretan c Gadis

Blog ku!!
tempat aq mngadu
Aq yg aq tahu
aq mau tulis setiap apa yg aq lalui
cerita² hidup ku
madah² cintaku 
Cerita² bahagiaku
Saat suka dan duka ku
segalanya di sini...


 Akan ku coret segala yang telintas dihati 
biar pun ada suara yg mjerit
Biarkan seisi dunia mendengarkannya
tetap akan ku luahannya


Luahan rasa hati seorang gadis
tiada siapa yg akan mngerti..
Kenapa aq harus berdiam diri
Kenapa engkau hanya melihat...?
Bukankah engkau juga mempunyai rasa hati...


kita hanya insan biasa
cuba meneroka alam kehidupan
mnyelongkar rahsia² masa lalu
Masing² ada kekurangan dan kelebihan
sama-sama ada sedikit kepahitan dan kemanisan


Jangan kerana cerita masa lalu.. masa depan kita musnah
Kita ibarat b'ada d tengah²  lautan
yang akan karam bila² masa...





LinkWithin

SEARCH MY BLOG